Lavkarbobrød!

Jeg har fått helt hekta på denne oppskriften!

Du trenger:

3 egg

100 gram Philadelphia ost 

1 -2 ts bakepulver

1 ss fiberhusk

ca 1/2 ts eddik

Dette gjør du:

Skill eggehvittene fra eggeplommene og stivpisk eggehvittene med eddiken

Ta en ny bolle og pisk eggeplommene, fiberhusken, philadelphia osten og bakepulveret

Bland forsiktig eggeplommerøra sammen med eggehvitterøra til det blir en røre.

Legg røra i dotter på et brett med bakepapir. Strø evt. litt sesamfrø over.

Stekes i 20-25 minutter på 150 grader.

Det er totalt 5.5 gram karbohydrater i hele denne røra! 🙂

Jeg fant denne oppskriften på instagram. Jeg husker desverre ikke brukeren…

Advertisements

Pizza!

Dette er en av flere måter jeg lager pizza på lavkarbovis.

Ta squash eller aubergine og kutter i ønsket tykkelse. Dette skal være bunnen
Pensle squash/aubergine skivene med olje og putt i ovnen til de begynner og bli sprø.
Deretter tar du på ønsket fyll og putter i ovnen for å varme igjen.

Når alt er varmt tar du ut av ovnen og nyter minipizzaene =)

 

Dessert!

Hei!

Dette er en dessert som er skikkelig god og som er både enkel og rask å lage.

Du tar eggehviter med valgfri søtning, jeg bruker sukrin og pisker stivt. Når eggehvitene er pisket stive kan du tilsette valgfri smak. Det kan være sjokoladeproteinpulver eller kakao som gjør at det blir sjokolade smak. Du kan velge å ha bær som smak. Hvis du da velger frossne bær blir det litt mer som en iskrem.

Det er veldig lite karbohydrater i denne oppskriften så nyt! 🙂

 

Lavkarbokostohold med diabetes type 1

Hei!

Jeg er ei jente som har type 1 diabetes og som har begynt å teste ut hvordan det er å leve på et kosthold med lite karbohydrater. Denne bloggen vil mest handle om lavkarbokosthold med oppskrifter, men kanskje det blir litt oppdateringer på mitt liv med diabetes også.

Er du interessert i lavkarbo er det bare å følge med! 🙂